Roosinusa.reismee.nl

Onderweg naar usa

Hi there!

Dag pap,mam cato!

Op naar het inchecken en de douane. Laten we gelijk maar beginnen met wat troubles... Mijn Visum was niet aangegeven in het systeem en het er opnieuw inzetten lukte niet.. gelukkig na duizend keer proberen, mocht ik legaal naar de vs.

Het wachten op m'n vlucht ging tien keer sneller dan verwacht. Na dertig rondjes te hebben gelopen gaf ik het zoeken naar M&Ms world maar op en kon ik eigenlijk direct het vliegtuig in.

De vlucht naar Madrid verliep rustig. De meneer naast mij, laten we hem Henk noemen,was een vreemde snuiter. Allereerst was hij een belg dus ik verstond niks van wat hij zei tegen me, ten tweede zweette hij nog erger als een otter en dat stonk!!! Ten derde hij zat me continu aan te staren terwijl ik probeerde te slapen en ten vierde hij had wat vreemde trekjes. Deze vreemde trekjes bestonden uit : de piloot na spelen met zijn compagnon twee rijen verderop. Zat men daar met een zogenaamd stuur tussen de handen en geluid te maken... roger, over. Vooral hun eigen aanmoediging was overweldigend: "jaaa jaaaaa en ze zjjn geland! Amai wat een geweldige piloten!!" Tijdens het landen kreeg Henk ineens een aanval.. Hij ging helemaal shaken, handen op zn oren en hoofd tussen de knieën. Rare vent....

Maar deze oudere echtparen, Henk en zn vrouw en compagnon en zn vrouw waren wel zo lief om mij de weg te wijzen op het vliegveld van Madrid. Beetje jammer dat ze de verkeerde kant op liepen... klein detail.

Na afscheid te hebben genomen van mn belgische vrienden, mocht ik alweer het volgende vliegtuig in . Zonder enige douane kon ik zo doorlopen en mn raamplekje bemachtigen. Mn nieuwe buurman was een lieve zwetende chinees, die erg geschrokken was van de reusachtige meneer die naast hem plaats had genomen. Laten we hem Li noemen.

Li zn engels was bijzondel glappig. Li had amsteldam en lotleldam al een paal keel bezocht. Li reist voor zn werk de hele wereld rond. Geen verkeerde baan lijkt me..

Het eten was niet te vreten!! Maar ik heb prima geslapen en wat gelezen. Ennnn jaaaa ik ben zelfs naar de enge wc geweest daar, dankzij Li die mij de wc aan kwam wijzen.

Het uitzicht was verbluffend. De wolken leken op plukjes suikerspin en langzaam zag ik het van dag naar nacht gaan. Miami by night is als een schatkist vol goud. Al die lampjes.... waauww

Na lekker veel vertraging kwamen we een uur te laat aan en laten de Amerikanen de Amerikanen niet zijn een mega rij voor de paspoortcontrole en ze waren zooooo langzaam. Nadat ik officieel het land in ben gelaten en mn koffer had gevonden , ging ik op zoek naar mn chauffeur.

Ik citeer hier even mn gesprek met de beveiliging: hi sir, do you know where I can find the customer waiting area? 'Hi madam, yes straight ahead and there it is. He is probably waiting for you with flowers and chocolate. ' Thank you sir, I guess the taxidriver won't.. Hij keek wat awkward hierna...

De taxi chauffeur, Frans, was de tofste man ever. Hij nam een omweg van een uur en heeft me Fort Lauderdale laten zien. Ik weet de mooie huizen te vinden, boten, restaurants, clubs en ik ken meneer Frans door en door!

Meneer Frans heeft lange rastaharen tot zn billen en is getint. Hij blowt overigens niet. Hij heeft veel banen, bij nintendo, als barman en dan als taximeneer. Hij heeft twee auto's, een suv en nog een. Zn papa komt uit Duitsland en hij is heel grappig.

Na meneer Frans mij bij de residentie had afgezet kwam ik bij Carlos aka Berto terecht. Deze meneer mag ik dag en nacht bellen als er wat is! 'When you are too druk to open the door, please call me.' Hij benadrukte dat we mogen feesten in on appartement en zuipen maar als we het appartement verlaten moet het in onherkenbare beker zitten zodat niemand weet wat het is, goede regel...!

Minpuntje is dat wij onder de eigenaresse slapen, maar pluspunt is dat wij het grootste appartement van het resident hebben!!!

Mn roommate, christina uit Italie, had allemaal eten voor mij gekocht. Superlief, ze dacht dat ik wel honger zou hebben... sweeett!!!

Ik ben net wakker geworden en heb een mooi uitzicht op palmbomen. Het is een graadje of twintig met een warm briesje. Vandaag gaan we boodschappen doen, naar het strand en shoppen!!

Latteeeerrr x

Reacties

Reacties

Yvonne Daphne Luuk

Hihi Roos je schrijft echt leuk!! Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active